Hvem ringer vi til og hvorfor?

Hvem ringer vi til og hvorfor?

Vi ringer blandt andet til folk, der har støttet os en eller flere gange før. Det kan være, at de tidligere har støttet os fast hver måned, og nu har mulighed for at gøre det igen. Det kan også være, at de har sendt en støtte-sms i forbindelse med et tv-spot eller under en katastrofe. Eller at de har købt noget i vores netbutik eller benyttet sig af vores e-julekort. Det kan også være folk, der har støttet en af vores underskriftsindsamlinger. Vi ringer for at sige tak for den hjælp, de har givet os. Og for at høre om de kunne have lyst til at støtte vores arbejde. Enten igen - eller for allerførste gang.

Vi ringer også til de mennesker, der allerede støtter os fast. Det gør vi for at høre, om de er tilfredse med at støtte UNICEF, eller om der er noget, vi kan gøre anderledes. Vi ringer for at fortælle dem om andre spændende projekter og alternative måder, de kan støtte os på. Og for at fortælle dem om nogle af de mange gode resultater, de har været med til at opnå. (Det er i mange tilfælde det eneste formål med samtalen). Nogle gange ringer vi også for at spørge, om de vil forhøje deres bidrag. Sidstnævnte gør vi dog højst en gang om året.

Vi ringer også af og til op til mennesker, der ikke tidligere har støttet os. De kan for eksempel være udvalgt efter bopæl, alder eller lignende. Vi ringer for at fortælle dem om UNICEF. Og for at spørge om de kunne være interesserede i at støtte vores arbejde. I Indsamlingsloven er der helt specifikke regler for, hvordan og hvornår man må kontakte folk privat. Og dem overholder vi naturligvis hundrede procent. 

Den sidste gruppe mennesker vi ringer til, er vores nye faste støtter. Dem kontakter vi for at byde dem velkommen hos UNICEF.